måndag, februari 02, 2009

misery loves company

Februari.
Ja, vem väntade sig snö, i februari?
Inte jag. Och det var ingen positiv överraskning.
Det är seriöst iskallt utomhus och som den hundmänniska jag är Kan jag ju inte stanna inomhus om jag vill undvika att bli utpekad djurplågare.
Man måste liksom väga alternativen mot varandra också.. Behöva tvätta och skura lägenheten var dag då hunden gör sina behov i soffan/på köksgolvet/wherever eller behöva kränga på sig 15 lager tröjor och 3 par mjukisbyxor för att promenixa runt i den förbannade snön 3-4 gånger om dagen.
Efter en stunds promenerande blir man dessutom alldeles för varm och måste stanna upp, ta av sig mössa/vantar/benvärmare och jacka. Nej, jag vet inte. Änsålänge har jag kört promenad-grejen.
Jag kan ju ändå inte komma ifrån att det är ganska skönt att komma ut lite, även om en rökpaus räcker för mig i detta vädert.

Jag tror förresten inte direkt att någon läser min blogg längre, och om någon mot förmodan gör det så måste jag säga att det är starkt alltså. Fyra månaders väntan, och ni får ett gnälligt inlägg om väder och avföring. Fy. :)

Sen sist jag skrev har jag.. (LISTA!!!)

  • Bott i Stockholm
  • Tagit studieuppehåll
  • Fått och förlorat ett jobb
  • Varit en idiot
  • Fått massor av fina julklappar
  • Haft världens mysigaste nyår
  • Lärt mig säga "jävla tjockis" på kinesiska
  • Lärt mig uppskatta vuxenpsyk
  • Haft namnsdag (viktig!)
  • Känt mig bättre än på väldigt länge
  • Känt mig sämre än på väldigt länge
  • Förstört vad som kan ha varit det bästa jag någonsin haft
  • Målat naglarna för ofta
  • Ritat för lite
  • Klippt och färgat håret
  • Börjat flytta ner till Skåne

Jaha, så, nu då? Vad har jag för planer nu?

Inga! Ha! Jag har inga planer alls nu. Inte en endaste plan. Det får bli som det blir.

Jag börjar med att måla naglarna tills jag somnar.

-

You're so easy to read but the book is boring me

Inga kommentarer: